Projektspørgsmål
Hvordan kan vi producere et spil, der kan spilles af en 3. klasse, og som samtidig bibringer læring (viden eller kompetencer)? Og hvordan kan vi lave en reklame for spillet, som rammer målgruppen?
Projektbeskrivelse
Hvordan kan vi producere et spil, der kan spilles af en 3. klasse, og som samtidig bibringer læring (viden eller kompetencer)? Og hvordan kan vi lave en reklame for spillet, som rammer målgruppen?
Hvordan kan vi producere et spil, der kan spilles af en 3. klasse, og som samtidig bibringer læring (viden eller kompetencer)? Og hvordan kan vi lave en reklame for spillet, som rammer målgruppen?
Projektbeskrivelse
Forståelsesfasen
Introduktion til problemstillingen og målene for de enkelte fag
Introduktion til projektets forløb (planche) og kravene til produktet (indstik i logbog) Udlevering af logbog med skabelon til gruppekontrakt og oversigt over krav Kategoriseringsøvelse med billeder af spil
Idegenerering
Vi spiller forskellige spil og vurderer dem ud fra skema (skema med vurderingskriterier)
Fælles brainstorm i Padlet (opsamling mundtligt)
Skitse af spillet (bordet rundt; fra alene til fælles)
Spillevejledning (Hvad er vigtigt at få med? Hvordan og i hvilken rækkefølge skal det stå? (fælles)?
Realisering
Produktion af spillet i MakerSpace og billedkunst
Tilretning og renskrivning af spillevejledningen
Fast reklame for gruppens brætspil. Reklamen printes ud i plakatstørrelse
Mellemtrin 6. årgang
1-3 uger
Dansk, matematik, håndværk og design og natur/teknologi