Spil i bevægelse 

Projektspørgsmål

Hvordan kan I skabe et spil, som giver jeres kammerater lyst til at bevæge sig?

Projektbeskrivelse

 

 

FIRE-modellen


Forståelsesfasen

I forståelsesfasen arbejder eleverne med interviews, instruerende teksttyper og spørgeskemaer for at undersøge hvorfor mennesket er draget af at spille spil og hvad der gør spil sjove. På baggrund af den indsamlede data arbejder eleverne med idéudvikling, hvor der er fokus på at turde at tænke stort, og feedback, hvor der er fokus på ikke at udøve negativ feedback. Eleverne udvikler egne interviewsguides, så de får feedback på relevante parametre. 

Idegenerering

På baggrund af den indsamlede data arbejder eleverne med idéudvikling, hvor der er fokus på at turde at tænke stort, og feedback, hvor der er fokus på ikke at udøve negativ feedback. Eleverne udvikler egne interviewsguides, så de får feedback på relevante parametre. 

Realisering

I realiseringsfasen arbejder eleverne med at lave modeller, storyboards og rollespil som skitser og senere som prototyper med MakerSpace teknologier som plakatprint, lasercutter og 3D-print. Eleverne laver regler i form af digitale instruerende tekster. 


Som fernisering afprøvede lærere, pædagoger, elever og forældre spillene og eleverne lavede personlig evaluering over proces og læring