Projekt brætspil

Hvordan kan vi producere et spil, der kan spilles af en 3. klasse, og som samtidig bibringer læring (viden eller kompetencer)? Og hvordan kan vi lave en reklame for spillet, som rammer målgruppen?

Projektspørgsmål

Hvordan kan vi producere et spil, der kan spilles af en 3. klasse, og som samtidig bibringer læring (viden eller kompetencer)? Og hvordan kan vi lave en reklame for spillet, som rammer målgruppen?

 

Projektbeskrivelse

 

FIRE-modellen


Forståelsesfasen

Introduktion til problemstillingen og målene for de enkelte fag
Introduktion til projektets forløb 
(planche) og kravene til produktet (indstik i logbog) Udlevering af logbog med skabelon til gruppekontrakt og oversigt over krav Kategoriseringsøvelse med billeder af spil

Idegenerering

Vi spiller forskellige spil og vurderer dem ud fra skema (skema med vurderingskriterier)

Fælles brainstorm i Padlet (opsamling mundtligt)

 Skitse af spillet (bordet rundt; fra alene til fælles)

Spillevejledning (Hvad er vigtigt at få med? Hvordan og i hvilken rækkefølge skal det stå? (fælles)?


Realisering

Produktion af spillet i MakerSpace og billedkunst
Tilretning og renskrivning af spillevejledningen

Fast reklame for gruppens brætspil. Reklamen printes ud i plakatstørrelse