Udskoling

Her kan du finde projektforløb for indskolingselever fra 7. - 9. klasse. Alle projektforløb er udarbejdet af Høje Taastrups pædagogiske personale (lærere, pædagoger ect.)

7. klasse

8. klasse

Projektspørgsmål: Hvordan kan vi som unge borgere fra Vestegnen ændre opfattelsen af vores område, så det bliver et sted, alle har lyst til at være?

Produkt: Podcast, kort dokumentar, reklame og skulptur.

Hvis du vil se forløbet så klik her

Projektspørgsmål: Hvordan kan vi som programmører bruge AI/robotteknologi til at øge livskvaliteten hos borgerne på Taxhuset?

Produkt: Programmere en robot i scratch. Byg samme robot kreativt.

Hvis du vil se forløbet så klik her

9. klasse

Praktikprojekt i samarbejde med Unge- og uddannelsescentret

Vi har udviklet et tværfagligt PBL-forløb, der kan understøtte og kvalificere elevernes udbytte og oplevelse af deres erhvervspraktik med inddragelse af research af virksomheder, arbejde med skriftlige genrer, formidling og bl.a. den danske model og velfærdsstaten samt FN´s Verdensmål 4 og 12.

Vi ønsker med dette forløb at støtte eleverne i at lave en motiveret ansøgning og finde en praktikplads, samtidigt med, at eleverne får mulighed for at reflektere over deres egne erfaringer i praktikken, som skal komme til udtryk i deres læringsberetning, og som forhåbentligt kan kvalificere deres individuelle uddannelsesvalg i 9. klasse.

Det er vigtigt, at eleverne løbende bliver præsenteret for mange forskellige uddannelser og job, så de kan udvide deres erfaringsgrundlag og lære, at der findes mange forskellige perspektiver på karriereveje. Det er samtidigt vigtigt at undgå et normativt syn og at reproducere stereotype antagelser om uddannelser og job.

Emne og fag: uddannelse og job, dansk, samfundsfag, historie og klassens tid.

Forløbet er modulopdelt, så man som lærer kan vælge, hvor mange fag og lektioner, der skal inddrages, og man kan altid vælge at inddrage andre fag eller vælge fag fra og selv bygge videre på moduler m.m.

Se det fulde forløb her: