Skip til hoved indholdet

Adfærd, Kontakt og Trivsel

Alle børn og unge har ret til en god skolegang

Jeg er bekymret for et barn, hvad skal jeg gøre?

Trappetrin når man er bekymret for et barns trivsel fagligt eller socialt

Bekymring

Klasselæren taler med forældrene og barnet om bekymringen.

Bekymring

Klasselæren taler med forældrene og barnet om bekymringen.

Drøftelse

Lærerne drøfter deres bekymring i teamet, fx. ud fra SP- eller SH-modellen.

(Få evt. skolens ressourseperson, eller kommunale samarbejdspartner til at facilitere drøftelsen)

Drøftelse

Lærerne drøfter deres bekymring i teamet, fx. ud fra SP- eller SH-modellen.

(Få evt. skolens ressourseperson, eller kommunale samarbejdspartner til at facilitere drøftelsen)

Indsatser

Igangsættes i klassen og dokumenteres i skolens handleplansskema - i samarbejde med forældrene.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Indsatser

Igangsættes i klassen og dokumenteres i skolens handleplansskema - i samarbejde med forældrene.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Evaluer og juster

Løbende orientering af og samarbejde med forældre.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Evaluer og juster

Løbende orientering af og samarbejde med forældre.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Forsat bekymring

Kontakt socialfaglig leder, som sørger for sparring/observationer med en fra PLC/ressourceteamet.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Forsat bekymring

Kontakt socialfaglig leder, som sørger for sparring/observationer med en fra PLC/ressourceteamet.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Netværksmøde

Med forældre, lærere/pædagoger, ledelse, fremskudt socialrådgiver og oftes den fra PLC/ressourseteamet, som har observeret og givet sparring.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Netværksmøde

Med forældre, lærere/pædagoger, ledelse, fremskudt socialrådgiver og oftes den fra PLC/ressourseteamet, som har observeret og givet sparring.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Statusmøde

Med PPR og socialrådgiver, hvor lærer/pædagog og evt. ressourceperson/PLC deltager og fremlægger bekymringen.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Statusmøde

Med PPR og socialrådgiver, hvor lærer/pædagog og evt. ressourceperson/PLC deltager og fremlægger bekymringen.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Videre forløb

I forlængelse af statusmøde besluttes det videre forløb.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Videre forløb

I forlængelse af statusmøde besluttes det videre forløb.

Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.

Tryk på trappen for at se den i en bedre opløsning.

Se også

torsdag den 22. februar 2024 PBL og inklusion torsdag den 12. september 2024 Sprog og elevernes sproglige udvikling torsdag den 12. september 2024 Læsning og elevernes læseudvikling torsdag den 12. september 2024 Dansk som andetsprog

Høje-Taastrup Kommune
Rådhusstræde 1
2630 Taastrup

Kontakt os

Skole- og PPR-center
Telefon: 43 59 10 00
email: spc@htk.dk

 
Tilgængelighedserklæring