Adfærd, Kontakt og Trivsel
Alle børn og unge har ret til en god skolegang
Jeg er bekymret for et barn, hvad skal jeg gøre?
Trappetrin når man er bekymret for et barns trivsel fagligt eller socialt
Bekymring
Klasselæren taler med forældrene og barnet om bekymringen.
Bekymring
Klasselæren taler med forældrene og barnet om bekymringen.
Drøftelse
Lærerne drøfter deres bekymring i teamet, fx. ud fra SP- eller SH-modellen.
(Få evt. skolens ressourseperson, eller kommunale samarbejdspartner til at facilitere drøftelsen)
Drøftelse
Lærerne drøfter deres bekymring i teamet, fx. ud fra SP- eller SH-modellen.
(Få evt. skolens ressourseperson, eller kommunale samarbejdspartner til at facilitere drøftelsen)
Indsatser
Igangsættes i klassen og dokumenteres i skolens handleplansskema - i samarbejde med forældrene.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Indsatser
Igangsættes i klassen og dokumenteres i skolens handleplansskema - i samarbejde med forældrene.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Evaluer og juster
Løbende orientering af og samarbejde med forældre.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Evaluer og juster
Løbende orientering af og samarbejde med forældre.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Forsat bekymring
Kontakt socialfaglig leder, som sørger for sparring/observationer med en fra PLC/ressourceteamet.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Forsat bekymring
Kontakt socialfaglig leder, som sørger for sparring/observationer med en fra PLC/ressourceteamet.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Netværksmøde
Med forældre, lærere/pædagoger, ledelse, fremskudt socialrådgiver og oftes den fra PLC/ressourseteamet, som har observeret og givet sparring.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Netværksmøde
Med forældre, lærere/pædagoger, ledelse, fremskudt socialrådgiver og oftes den fra PLC/ressourseteamet, som har observeret og givet sparring.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Statusmøde
Med PPR og socialrådgiver, hvor lærer/pædagog og evt. ressourceperson/PLC deltager og fremlægger bekymringen.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Statusmøde
Med PPR og socialrådgiver, hvor lærer/pædagog og evt. ressourceperson/PLC deltager og fremlægger bekymringen.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Videre forløb
I forlængelse af statusmøde besluttes det videre forløb.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Videre forløb
I forlængelse af statusmøde besluttes det videre forløb.
Teamet arbejder videre med indsatser og handleplanen på alle trin.
Tryk på trappen for at se den i en bedre opløsning.