PBL og inklusion
Her finder du casebeskrivelser og pædagogiske værktøjer til projektbaserede læringsforløb
Flere lærere har ytret, at det kan være svært at koble PBL og børn i udsatte positioner eller med særlige behov sammen. De oplever kort fortalt, at børnene kan have svært ved at navigere i PBL-forløb. Dette ses bl.a. med udgangspunkt i evalueringen af Fremtidens skole for Høje Taastrup kommune 2022.
Derfor har vi produceret to kataloger omhandlende:
- En værktøjskasse: "Pædagogiske værktøjer i projektbaseret læring"
- "Piktogrammer i projektbaseret læring"
Værktøjskassen indeholder redskaber, som har til formål at hjælpe lærere og pædagoger med at løse nogle af de urdfordringer, man møder i projektbaseret læring.
Piktogrammerne kan hjælpe med at skabe tydelighed, struktur, overblik, forudsigelighed og genkendelighed med visuel kommunikation, der kan understøtte undervisningen og projektbaseret læringsforløb.